Friday, September 26, 2008

Kehidupan di IPTS..









Haih..3 thun lbih dh aku duk sni..
Byk benda aku bljr sjak aku duk sni..Mcm mne nk jd manusia n mcm mne aku nk ajar manusia nanti..
Alhamdulillah...walaupn jauh d perantauan ni suma de hikmah utk aku..
Hidup ni mmg btul ujian..Ujian utk aku sbg hamba kpdNya..
Bese la kehidupan d alam remaja..Jiwa nk mmberontak..Xsuka ditegur, xsuka ikut praturan..
Satu2 nye prkara hok lebih bimbing ialah ISLAM... Islam ni "ad-din"..
Klu bhasa mudah Melayu kita gak Ad-din ni disebut sbg "cara hidup"..lengkap sungguh cra hidup hok ada pada Islam..Cuma aku je yg trlalu ikut nafsu..Nafsu amarah, nafsu mkn n mcm2 nafsu lg..
Aku mmg bersyukur sbb lahir sbg org Islam atah muka bumi Allah ni..
Mlm ni mlm ke 27 Ramadhan..Brjaya ko dok aku bangun qiam mlm ni?tepuk dada tanya iman..

No comments: